Dlaczego warto pić wyciskane soki? cz II

Jeżeli zamierzasz kupić wyciskarkę, a jednocześnie chcesz czerpać z niej jak najwięcej nie tylko dla przyjemności, ale również dla swojego zdrowia, sięgaj po wskazówki, które znajdziesz poniżej.

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że podstawę soku powinny stanowić warzywa. Do tych najbardziej polecanych zalicza się marchew, buraki, ogórki, seler naciowy oraz kapusta. Owoce mają być jedynie nośnikiem smaku. Warto sięgać po jabłka, pomarańcze, cytryny. Dodając do soku zielone liście, w istotny sposób podnosi się jego wartość odżywczą.  (http://sklep.puregreen.pl/wyciskarki-do-sokow/)

Do najbardziej lubianych połączeń smakowych zalicza się:

-marchew z jabłkiem;

-burak z pomarańczą;

-marchew z burakiem oraz jabłkiem.

Wskazówki praktyczne

Przygotowując sok, należy sięgać jedynie po świeże warzywa. Te lekko zwiędnięte, miękkie, które już kilka dni spędziły w lodówce, zawierają zdecydowanie mniej soku. Kiedy ze wszystkich składników sok zostanie już wyciśnięty, należy wlać pół szklanki wody. Dzięki temu wypłukane zostaną resztki cennego soku, który zawsze pozostaje w maszynie. Do tego wyczyszczenie wyciskarki będzie dzięki temu o wiele prostsze. Maszynę należy koniecznie umyć natychmiast po wyciśnięciu soku. Kiedy resztki warzyw i owoców zaschną, ich usunięcie będzie o wiele trudniejsze. Resztki, które pozostały do wyciskania, można wykorzystać do przygotowania pysznych kotletów bądź ciasteczek.

Wyciskarka czy sokowirówka?

Sokowirówka jest urządzeniem starego typu. Dzisiaj coraz większą popularnością cieszą się wyciskarki. Podstawowa różnica polega na tym, że w przypadku sokowirówki warzywa cięte są na bardzo drobne kawałki. W konsekwencji sok zostaje silnie podgrzany, co prowadzi do utraty cennych właściwości. Wyciskarki pracują o wiele wolniej. Nie tną warzyw czy owoców, ale zgniatają je. Sok, który powstaje w ten sposób nie traci nic ze swoich jakże cennych właściwości.

Co jest lepsze: koktajl czy sok?

Udzielenie odpowiedzi na to pytanie jest bardzo trudno. Sok jest zupełnie czym innym niż koktajl. Sięgając po koktajl, dostarczamy sobie ogromnej ilości błonnika, którego nie znajdziemy w soku. Sok to natomiast dostarczenie dużej ilości witamin oraz mikroelementów ze znacznie większej ilości warzyw. Jest to ilość o wiele większa niż w takiej samej porcji koktajlu.